دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس:

قطعنامه سازمان ملل حق فلسطینی‌ها را تأیید کرد

قطعنامه سازمان ملل حق فلسطینی‌ها را تأیید کرد

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس اعلام کرد که قطعنامه جدید مجمع عمومی سازمان ملل نشان می‌دهد که گسترش شهرک‌سازی صهیونیست‌ها در سطح منطقه و بین‌المللی به رسمیت شناخته نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «محمد جاسم البدیوی» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس از درخواست مجمع عمومی سازمان ملل از رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به اشغال فلسطین استقبال کرد.

وی دراین‌باره گفت این قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل «حق مردم فلسطین برای بازپس‌گیری سرزمین‌های اشغال‌شده خود را تأیید می‌کند و نشان می دهد که اقدامات اسرائیل از جمله گسترش شهرک‌سازی ها در سطح منطقه و بین المللی به رسمیت شناخته نمی شود.

مجمع عمومی سازمان ملل دیروز چهارشنبه به اتفاق آرا قطعنامه لزوم پایان اشغالگری و وجود غیر قانونی اسرائیل در اراضی فلسطینی را تصویب کرد.

در این قطعنامه به رژیم صهیونیستی برای تخلیه و خروج از اراضی اشغالی فلسطین، یک سال زمان داده شده است.

وبگاه قدس الاخباریه در گزارشی در این باره نوشت: مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تصویب قطعنامه‌ای خواستار پایان «حضور غیرقانونی» اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطین ظرف ۱۲ ماه شد.

۱۲۴ کشور به این قطعنامه رأی مثبت، ۱۴ کشور رأی مخالف و ۴۳ کشور رأی ممتنع دادند.

این رأی بالای مثبت در حالی بدست آمد که نماینده ایالات متحده در سازمان ملل، از کشورهای عضو مجمع عمومی سازمان ملل خواست که به این قطعنامه رأی منفی دهند.

این قطعنامه تصریح می‌کند دولت اشغالگر باید بدون تأخیر به حضور غیرقانونی خود در اراضی اشغالی فلسطین حداکثر ظرف مدت ۱۲ ماه از تاریخ تصمیم گیری پایان دهد.

رژیم صهیونیستی کرانه باختری، نوار غزه و بیت المقدس شرقی را در جنگ سال ۱۹۶۷ به تصرف خود درآورد و از آن زمان به طور فزاینده ای شهرک سازی در این مناطق را گسترش داده است. قطعنامه سازمان ملل نیز در شرایط کنونی به لزوم پایان اشغالگری اسرائیل در این مناطق اشاره دارد.

کد خبر 6229958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • NP ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
      0 0
      احسنت به دبیر کل شورای همکاری اگر همه کشورهای اسلامی ملت های اسلامی از حق فلسطین یکپارچه دفاع حمایت می کردند الان انقدر این رژیم پا از گلیمش درازتر فراتر نمیزاشت از همه تمام خط قرمزها عبور نمی کرد . این به تصمیمات همکاری جمعی منطقه ای در حمایت دفاع از حق حقوق ملت غزه نیازه
    • NP AE ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
      0 0
      از نظر ما ملت ها ملت غزه باید به حق خودشون حتما برسند و حتما هم در برابر شیطان ابلیس به این حق به اذن خدا یاری ملت ها کشورها خواهند رسید 🕋🤲